Min dag

Dag 3


Helt onödig text hahah ;)

Det hela började med att min väckarklocka ringde. Jag gick upp, åt frukost, gjorde i ordning mig och hoppade på cykeln och trampade iväg mot skolan.

Onsdag, dagen mitt i veckan, känns alltid tuff. Det är vår längsta skoldag fylld med tonvis av lektioner. Men idag flöt det på ganska smidigt. På onsdagshålet blev det att köpa glass, gott!

Efter skolan bar det av till musikskolan där det visade sig att min piano var inställd. Mötte upp Lovisa på stan och så började vi knacka dörr. Båda kände ett starkt obehag över att knacka på hos okända människor och fråga efter deras pengar. Man vet ju själv hur irriterad man blir på försäljare. Men vi kämpade oss igenom det hela och i slutändan lyckades vi faktiskt sälja ett antal lotter.

Sen trampade jag hem igen och det var dags att slå sig ner vid middagsbordet. Mat är alltid gott och just idag var jag väldigt hungrig.

Nu sitter jag med datorn framför mig och TV:n påslagen. Ska försöka fixa i ordning lite skolarbeten och planera helgen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback